Mazda CX-5 lifting 2022 – opis modelu, dane techniczne, silniki, cena
Jeżeli jest jakiś samochód, który z powodzeniem możemy aktualnie uznać za wizytówkę marki Mazda, z pewnością będzie to model CX-5. Producent z Hiroszimy stworzył globalny hit, który od swojej premiery ląduje na czołowych miejscach rankingów sprzedażowych na całym świecie. Na przyszły rok modelowy zaplanowano lifting tego auta. Co on zmieni i na co najbardziej czekamy?
Mazda CX-5 – historia modelu
Mazda CX-5 była przełomową maszyną dla japońskiego koncernu. Zaprezentowana w 2011 roku i wypuszczona na rynek kilka miesięcy później, CX-5 była pierwszym autem skonstruowanym według zupełnie nowego języka stylistycznego, czyli KODO. W ciągu kilku kolejnych lat, projekty tworzone według tego języka stały się znakiem rozpoznawczym marki, co przyczyniło się do globalnego wzrostu jej prestiżu.
CX-5 był również pierwszym modelem Japończyków, który w swoich silnikach wykorzystywał technologię SkyActiv. To rozwiązanie używane jest po dziś dzień, na co z pewnością wpłynął sukces samego SUV-a. Wiele nagród Samochodu Roku i ogrom technologii zaimplementowanych do tego auta – to wszystko miało swój udział w tak wielkiej popularności tego samochodu.
Lista wyposażenia naprawdę może zawrócić w głowie, mimo że był to już 2012 rok. System Stop&Go, system zapobiegający kolizjom w korku, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, aktywny tempomat, czujnik deszczu i zmierzchu, asystent martwego pola i utrzymania pasa ruchu, monitoring poziomu zmęczenia kierowcy, kamera cofania, a także takie drobnostki, jak skórzana tapicerka czy funkcja oświetlania drogi do domu po zaparkowaniu auta na podjeździe. To tylko wycinek możliwości, które swoim klientom oferowała Mazda. W momencie premiery, to było naprawdę coś.
Stworzenie dobrego następcy stanowiło dla Mazdy olbrzymie wyzwanie. By móc podtrzymać tak dobrą sprzedaż tego modelu, trzeba było po raz kolejny postawić na nieszablonowe rozwiązania. Choć w kwestiach wyglądu, wymiarów i gamy silnikowej nie doszło do większych zmian – ot, większy grill i więcej elementów aerodynamicznych – tak po raz kolejny świetną robotę zrobiły zaimplementowane technologie.
Dzięki temu, nowa Mazda CX-5 zdołała nie tylko podtrzymać dobre wyniki sprzedażowe poprzednika, ale również bez problemu je pobić i stać się jednym z najczęściej wybieranych SUV-ów na świecie. Auto marki Mazda otrzymało teraz lifting, który ma podtrzymać świetne wyniki rynkowe. Jako że odświeżony model można już zamawiać, postanowiliśmy prześledzić, jakie są jego dane i co nowego będzie oferowało nowe CX-5.
Mazda CX-5 po liftingu – dane techniczne
Zanim o suchych cyfrach, szybkie wspomnienie o wrażeniach wizualnych. Nowe zderzaki i lekko przeprojektowany grill podkreślają smukłe rysy tego auta, a nowe lampy dodają do jego wyglądu trochę agresywności. Dla wielu poliftowa Mazda CX-5 wygląda jeszcze ładniej niż pierwotna wersja drugiej generacji, choć jest to oczywiście kwestia gustu.
Pod maską nie zmieniło się wiele pod względem silników, lecz patrząc już na napęd – a i owszem. Od teraz bowiem klienci otrzymają nowy tryb jazdy – Off-Road – który pozwoli na pokonywanie nowym CX-5 trudniejszych nawierzchni oraz lepszą jazdę na przykład po oblodzonej drodze. Poprawiono również zachowanie zawieszenia, a Mazda obiecuje, iż poziom hałasu we wnętrzu auta został wyraźnie zredukowany. Na papierze więc ten facelifting prezentuje się nad wyraz okazale.
Mazda CX-5 po liftingu – gama silnikowa
W kwestii jednostek napędowych nie będzie większych zaskoczeń – w gamie silnikowej Mazdy CX-5 nadal będą dostępne dwa motory benzynowe (2.0 SKY-G 165 KM oraz 2.5 SKY-G 194 KM) i dwa silniki diesla (2.2 SKY-D 150 KM oraz 2.2 SKY-D 184 KM). Są to jednostki bardzo dobrze znane zarówno wielbicielom CX-5, jak i całej japońskiej marki.
Mazda CX-5 po liftingu – ceny
Najnowszą Mazdę CX-5 można już zamawiać u dealerów tej marki. W najniższej wersji wyposażenia SkyJoy, koszt naszego nowego SUV-a będzie wynosił co najmniej 120 900 złotych. W przypadku wersji wyposażenia SkyPrestige, która łączy się z pakietem Brown, cena ta już na starcie podskakuje do 153 900 złotych. Przy wyborze najmocniejszej jednostki i kilku opcjonalnych udogodnień, cena może bez problemu przekroczyć 200 000 złotych.